Shipit-samarbetet garanterar kvaliteten på leveranstjänsterna i Finland
The Body Shop är ett globalt skönhetsvarumärke som aktivt kampanjar mot djurförsök och talar för en mer hållbar, naturinspirerad kosmetika. Deras kvalitativa hudvårds- och kosmetikaprodukter används runtom i världen. Det engelska företaget som drivs enligt franchiseprincipen, har funnits i Finland sedan 1981.
Leveranserna från webbutikerna utförs av en lokal underleverantör i alla verksamhetsländer
The Body Shops webbutik har varit i bruk redan i 11 år, och dess tjänster förnyas och förbättras regelbundet. Användarvänliga och mångsidiga leveranstjänster är viktiga även om alla leveranser från webbutiken sker inom Finland. Inga beställningar från andra länder kommer till Finland eftersom The Body Shops webbtjänst är byggd att betjäna lokalt. På detta vis bygger även leveranstjänsterna på samarbetsavtal med lokala aktörer runt om i världen.
Shipit valdes som den omfattande leveranspartnern för The Body Shops finska leveranser. Samarbetet har pågått framgångsrikt redan i cirka 3 år. Även om Finland är ett relativt litet land är det ändå viktigt att kunna erbjuda kunderna olika leveransalternativ för olika behov. Shipit rekommenderades till The Body Shop av samarbetspartnern som utvecklar The Body Shop-webbtjänsten.
Shipit var ett intressant alternativ eftersom integrationen till e-handelssystemet hade gjorts så enkel. Införandet av enskilda leveransmetoder i webbshoppen skulle ha krävt en ny integration. Vanligtvis tar det tid att införa nya saker, men med Shipit behövde man inte vänta. Allt kom i gång smidigt: fraktetikett, spårningsnummer och -länkar tillhandahölls snabbt och enkelt till kunderna, berättar Hanna Harjunen-Soini, chef för The Body Shops webbutik.
Pålitlighet, prisvärdhet och mångsidiga leveransmöjligheter är viktiga egenskaper för konsumenterna när de gör sina beställningar
Snabb implementering av tjänsten och dess enkla anpassning till webbutiken för kundernas beställningar var definitivt den viktigaste funktionen som Shipit erbjöd. The Body Shop hade redan från början ett förtroende för ett lyckat samarbete och valde att inte utvärdera fler tjänsteleverantörer. Förutom enkel implementering nämner Harjunen-Soini också vänlighet och strålande kundservice som viktiga egenskaper.
Shipit är snabb, effektiv och vänlig. Vi får alltid svar på alla frågor samt förslag som uppfyller alla våra behov. Kundtjänstens experter är mycket vänliga. Jag har till och med rekommenderat Shipit till några andra också, säger Harjunen-Soini.
Målet inom konsumenthandeln är alltid att få så låga leveranskostnader som möjligt eftersom detta kan påverka webbutikens konvertering. Priset väcker alltid diskussion och det beror inte nödvändigtvis på tjänsteleverantören. Enligt Harjunen-Soini kan Shipit erbjuda så bra service och leveransalternativ att det kompenserar för den eviga diskussionen om priset.
Förra hösten utredde vi också en femte leveransmetod för vår webbutik och Shipit skulle ha haft en snabb och färdig lösning även för den. Men vi satte själva tillfälligt stopp för att skaffa det nya leveranssättet. Det var ändå trevligt att veta att vid behov kommer lösningen från samma partner som vi redan är nöjda med och har förtroende för, säger Harjunen-Soini.
Vill du veta hur Shipit kan underlätta dina inrikes- eller utrikesleveranser och hur man integrerar ditt e-handelssystem med Shipit?
Läs mer om den snabba och enkla implementeringen av vår tjänst och tveka inte att fråga vår kundtjänst om våra mångsidiga tjänster alla vardagar kl. 9–15.
Mejla support(at)shipit.se eller chatta på hemsidan