Vi söker nu en driven medarbetare till vår kundservice inom logistik! | Shipit.se

November 11th, 2024

Vi söker nu en driven medarbetare till vår kundservice inom logistik!

Vi söker nu en driven medarbetare till vår kundservice inom logistik!

Är du insatt i transportbranschen, och är du en kommunikationssäker och försäljningsinriktad person som är redo att ta ansvar och satsa allt för att säkerställa att kundens paket och försändelser kommer fram? I en kundtjänstsituation står du stadigt på jorden och hanterar kunder professionellt via telefon, e-post och chatt.

Om du känner igen dig, – då är det dags att läsa vidare och skicka in din ansökan så snabbt som möjligt till Careers (at) shipit.fi.

Vår kundservice är känd som en av de bästa i Norden, och vi är fast beslutna att fortsätta leverera denna höga kvalitet. Våra kunder uppskattar inte bara våra tjänster utan även den service de får.

Dina arbetsuppgifter är helt fokuserade på vår kundservice. Du har en stark förmåga att lyssna på kundens behov och, när det passar, föreslå fler av våra omfattande tjänster. Din roll är att betjäna både befintliga och nya kunder snabbt och effektivt.

Vår starka tillväxt de senaste åren har öppnat fantastiska möjligheter på den internationella marknaden, och vi har nu etablerat vår första filial i Sverige. Det betyder att du är redo att betjäna våra kunder flytande på svenska, finska och engelska. Goda kunskaper i svenska ses som en betydande fördel.

Vi arbetar 37,5 timmar per vecka. Förutom distansarbete träffas kundserviceteamet en gång i veckan på vårt kontor i Lahtis i Finland. Under introduktionsperioden kommer du att vara på plats i Lahtis dagligen för att fördjupa dig i logistikkunskap.

Kvalifikationer vi söker hos dig:

  • Utmärkta kommunikationsförmågor och en kundservice- och försäljningsinriktad attityd

  • Tidigare erfarenhet av flerkanaliga kundtjänstuppgifter

  • Skriftlig och muntlig färdighet i svenska, finska och engelska

  • Förståelse för logistikbranschen och gärna erfarenhet inom transport

  • Problemlösningsförmåga och proaktivitet

  • Självständighet och förmåga att ta ansvar

  • Självständigt arbetssätt och vilja att arbeta som en del av ett team även på distans

  • Stresstålighet och noggrannhet i ett snabbt arbetsklimat

  • Goda IT-kunskaper och förmåga att anamma nya system

Meriterande:

  • Tidigare erfarenhet av e-handel

  • Erfarenhet av försäljningsarbete

Varför välja oss:

  • Vi är ett flexibelt företag som inte är bundet av gamla strukturer.

  • Det är viktigt för oss att våra medarbetare trivs på jobbet

  • Vi erbjuder stor frihet i arbetet, men det innebär också ansvarstagande

  • Arbetsuppgifterna är utmanande och ger dig möjlighet att utveckla både ditt eget och teamets arbete

  • Vi stöttar och hjälper varandra

  • Möjlighet till distansarbete (introduktionen sker på kontoret i Lahtis)

  • Möjlighet att lära, växa och bidra till utveckling

  • Trevliga kollegor

  • Fantastiska förmåner för motion

  • Lönen bestäms enligt erfarenhet och kompetens, startlön 2500–2900 €

 

Nu är det dags att öppna din e-post och skicka din ansökan till careers (at) shipit.fi med rubriken "Ansökan till Shipits kundservice". Berätta för oss varför du skulle vara vår nästa nyckelperson och bifoga ditt CV samt ditt löneanspråk.

Var snabb – vi tillsätter tjänsten så snart vi hittar rätt person!