Kundnummer
Här hittar du mer information om kundnummer och olika API-nycklar som behövs för att komma igång med en Shipit integration
Bring - API-tillgång

Om du vill använda Bring behöver du ha följande uppgifter från Bring: Customer number, API UID och API Key.
Du hittar dessa uppgifter när du logga in i Mybring.com. Se bilden nedan
Klicka Profil och inställningar --> Kundinställningar --> API-tillgång
Förklaringar till olika termer:
Customer Number = Bring kundnummer
API UID = Samma e-post som du använder för att logga in i Mybring
Exempel: [email protected]
API Key = Mybring API-nyckel
Exempel: 1234abc-abcd-1234-5678-abcd1234abcd
CityMail - Kundnummer och API access

Kontakta CityMail så skapar de ett kundnummer åt dig och öppnar för så kallad API Access. Shipit ansluter sedan till Citymail via API.
DB Schenker Shipment-API access

API-lösning för fraktdokument och informationsöverföring
Shipit har stöd för DB Schenker Sveriges Shipment-API, men för att de ska fungera behöver du ha kundnummer, API-key, Customer-UNB och Customer Company Name från DB Schenker.
Ni kan använd nedan länk för att begära access för ditt företag: https://forms.office.com/e/9yTbMwnnBi
Välj "Customer, to be shared to your system developer" i formuläret och ange först Shipit Sverige AB och [email protected], därefter anges era företagsuppgifter.
DB Schenker återkopplar accessuppgifter till vår testmiljö. Efter att Shipit skapat och sänt in testsändningar för godkännande, via Shipit, till DB Schenkers Shipment-API support, återkopplas accessuppgifter till Schenkers produktionsmiljö.
För att testerna skall gå smidigt behöver ni återkoppla till Shipit kundservice ert svenska DB Schenker kundnummer samt vilka transportprodukter och tillval ni vill använda.
DB SCHENKER tjänster via Shipit:
DB SCHENKERparcel
DB SCHENKERparcel box
DB SCHENKERparcel ombud
DB SCHENKERparcel retur via ombud
DB SCHENKERparcel hem dag med kvittens
DB SCHENKERparcel hem dag utan kvittens
DB SCHENKERparcel hem kväll med kvittens
DB SCHENKERsystem
DB SCHENKERsystem home
Postnord

Du väljer mellan Postnord Sverige (Pall och pakettjänster) eller/och Postnord Brev. De har två olika "kundnummer" och nedan hittar kort förklaring hur du kan identifiera dem.
Postnord Sverige: 0XXXXXXXX1 (Produktionskundnummer eller Produktionsnamn som innehåller ca 10-12 tecken)
Postnord Brev: 2XXXXXX9 (Kundnummer som innehåller åtta tecken)
Du hittar dessa uppgifter när du loggar in i https://portal.postnord.com och klickar Användare --> Mitt konto
UPS - Create user ID and API connection

New user
Log in on UPS and follow these steps in this link: https://developer.ups.com/get-started?loc=en_US
Create an app for each combination of User login and UPS customer number.
Activate the following products:
Authorization (OAuth)
Time In Transit
Locator
Shipping
Pickup
Rating
Copy/Save Client ID and Client Secret. Add products in use

Log in to your Shipit Account and add Customer number, Client ID and Client Secret in Carrier Contracts.
